دین، دنیا، انتخابات

انتخابات اخیر اتفاقات نامبارکی را سبب شد؛ چه بسیار دوستانی که از یکدیگر قهر کردند، چه بسیار همسایگانی که با هم دعوا کردند و چه بسیار خونهایی که ریخته شد! گویا برخی آنقدر طرفداری از یک کاندیدا را مهم می دانند که حاضرند روابط چندین ساله خود را بر هم بزنند تا دوستان خود را برای دنیای دیگران از دست بدهند!

خاطره ای از استاد مظاهری (به نقل از سایت الف)
علی گرمی:
حقیر در سال ١٣۶٢و در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی (احتمالا دوره دوم) باتفاق چند تن از دوستان، در قم و در محضر معظم له بودم. ایشان با اشاره به تبلیغات انتخاباتی، مطلبی را با این مضمون فرمودند: “انتخابات و تبلیغات آن مانند خواب خوش یک جوان است . برایش خیلی جذاب و دارای خوشی فراوان است اما وقتی صبح از خواب بر میخیزد، متوجه می شود که واقعیت نداشته و صرفا یک خواب بوده است و بدتر از همه این که زحمتی نیز بر گردنش افتاده تا بتواند نماز صبحش را [قضا] کند. انتخابات تمام می شود، ناگاه متوجه می شوی که برادرت با تو قهر کرده، با همسایه ات قطع رابطه کرده‌ای، به واسطه فلان کاندیدا و جانبداری از او، با برخی دوستان قدیمی مجادله و مشاجره کرده ای و بدتر از همه اینکه برای حمایت از فرد مورد علاقه ات از دین و ایمانت نیز گذشته ای. وقتی انتخابات تمام شد متوجه می شوی که یک نفر به مجلس راه یافته، اما تو همه چیزت را از دست داده و همه کسانت را از خود رانده‌ای. و در یک کلام، آخرت خود را خرج دنیای دیگران نموده‌ای؟

Share

4 نظر در “دین، دنیا، انتخابات

  1. خدا را شکر من هم با کسی قهر نکردم. اما خیلی ناراحتم از اینکه در سفر اخیرم به ولایت نصف وقت دیدار با خانواده و فامیل به بحث های بی سر و ته انتخاباتی صرف می شد. آخرش هم مشخص نشد که لیلی زن بود یا مرد!

  2. متأسفانه یه عده همه چیز رو با هم قاطی می کنن…
    شاید این یه جور خودخواهی باشه که به خاطر یه همچین مسأله ای ملت با هم قهر کنن…
    اگه بنا بود عقاید همه مثل هم باشه که اون موقع انتخابات بی معنی بود…
    البته از یه نظر این انتخابات خوب بود تا آدم بدونه کدوم دوستش دوستیش واقعیه و سر مسائل به این کوچیکی گسسته نمیشه. به نوعی تصفیه کننده دوستان!!!
    سه نقطه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *