کاهش حجم ویدیو (برای برنامه شاد)

یکی از مشکلاتی که این روزها معلمها با آن درگیر هستند موضوع ارسال فایل های ویدیویی در برنامه شاد است. حجم فایل های ویدیویی که نوعا توسط دوربین های گوشی تهیه می شود خیلی زیاد بوده و معمولاً یک ویدیوی ۵ دقیقه ای حجمی حدود ۱۵۰ مگابایت یا بیشتر تولید می کند. حجم این ویدیوها که باید در شبکه شاد آپلود شوند، یک چالش بزرگ است که اکثر معلمها و البته دانش آموزان با آن درگیر هستند. در نظر بگیرید اگر معلمی روزانه تنها ۶۰ دقیقه ویدیو تهیه کند بیش از ۱.۵ گیگابایت باید آپلود کند! خود نرم افزار شاد (که خیلی شبیه روییکا است!) در واقع باید این قابلیت را داشته باشد و البته یک چیزهایی هم دارد ولی خیلی بد عمل می کند.

چون فرزند خودم هم درگیر این مشکل بود و بخش عمده ای از زمانش صرف دانلود این ویدیوها می شد تصمیم گرفتم یک ویدیوی کوتاه برای کاهش حجم ویدیو تهیه کنم و برای معلمش بفرستم. گفتم شاید به درد سایر معلمان کشورم هم بخورد. لذا ویدیو را در اینجا هم به اشتراک می گذارم.

نرم افزارهای متعددی برای کاهش حجم ویدیو وجود دارد. یکی از ساده ترین و کاربردی ترین نرم افزارها برای اندروید نرم افزار Video Transcoder است. در این نرم افزار با انجام تنظیمات ساده ای مثل تنظیم نرخ فریم، تنظیم کیفیت تصویر و صدا، می توانید حجم ویدیو را تا یک ششم یا بیشتر کاهش دهید.

برای نمایش ویدیوی کاهش حجم ویدیو در آپارات روی لینک زیر کلیک کنید:
کاهش حجم فیلم اندروید

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *