رفع مشکل فریز شدن ویجت باد صبا

چند روزی بود که ویجتهای گوشی اندرویدی‌ام پس از مدتی فعالیت، فریز شده و به روز نمی شدند (اطلاعات روی آنها بدون تغییر می ماند مثلا روی ساعت ۱۰:۲۲ ثابت می شد). مهمترین آنها هم ویجتهای باد صبا و شمیم یاس هستند که اوقات شرعی را اطلاع می دهند و هر ثانیه باید تازه سازی شوند. با جستجویی در صفحات وب، متوجه شدم که این مشکل برای انواع گوشیها از جمله سامسونگ و نکسوس زیاد رخ می‌دهد. راه حلهای ارائه شده بسیار کم بودند و اکثرا تاکید بر حذف برخی برنامه های تازه نصب شده یا حذف حافظه کش برنامه ها داشتند که البته اگر هم جواب می داد راه حل خوبی نیست و باید هر چند ساعت این کار تکرار شود!

بالاخره به یک بنده خدایی رسیدم که با سعی و خطا راه حل این مشکل را یافته بود:

تقویم اذان گوی شمیم یاس  تقویم اذان گوی باد صبا - اندروید

 

رفع مشکل فریز شدن (ثابت ماندن) ویجت هایی مثل باد صبا

این مشکل ناشی از نسخه Google Apps گوشی شماست. یعنی برخی به روزرسانیهای این برنامه سبب بروز مشکل فریز شدن ویجت ها می شود. برای رفع مشکل، ابتدا Google Apps (یا برنامه های Google) خود را از طریق بازار یا Play Store به آخرین نسخه ارتقاء دهید و سپس یک بار گوشی را ریست کنید. (برای خودم این تکنیک جواب داد و آن طور که در فرومهای لاتین دیدم، خیلی افراد دیگر هم مشکلشان این گونه رفع شده بود)

اگر با به روزرسانی، مشکل رفع نشد، برعکس عمل کنید یعنی آپدیت های Google Apps را حذف کنید و به نسخه کارخانه ای Google Apps برگردید و دوباره ریست کنید، انشاءالله مشکل ویجتها حل می شود.

 

Share

17 نظر در “رفع مشکل فریز شدن ویجت باد صبا

    • سلام
      بهتر است این سوالات را داخل خود نرم افزار بادصبا، (قسمت تماس با ما) یا در صفحه اختصاصی باد صبا در بازار سوال کنید. بعید می دانم توسعه دهندگان باد صبا به سایت من سر بزنند!

  1. سلام چرا نوار تقویم باد صبا در گوشی من فریز نمیشه گوشیم شیائومیه میخوام وقتی از برنامه خارج میشم نوار اعلانات و تاریخش بمونه روی صفحه

    • سلام
      برای نمایش ویجت باد صبا روی صفحه گوشی باید انگشتتان را روی جای خالی از صفحه اصلی نگه دارید تا منوی کشویی از پایین ظاهر شود. روی ویجت ها کلیک کنید و ویجت باد صبا را انتخاب کرده و به صفحه اصلی بکشید.

    • میری توی بستن برنامه برنامه بادصبا رو کلیلک می کنی چند ثانیه نگه می داری بعد قفلش می کنی تا اعلانش برای همیشه توی صفحه بمونه

    • توی قسمت برنامه های اخیر همون مربع کوچک پایین صفحه برید و روی برگه برنامه بادصبا فشار دهید و نگه دارید و آیکون قفل رو فشار بدید بدین صورت با پاک کردن حافظه موقت گوشی، حافظه موقت برنامه بادصبا پاک نخواهد شد

      • سلام. روی برنامه باد صبا قسمت برنامه های اخیر میرم. قبلا آیکون قفل می اومد ولی حالا نمیاد، چکار کنم؟

  2. سلام من اگر نخوام نسخه ۱۱ ققنوس را دانلود کنم باید چکار کنم که پیام بروزرسانی برام نیاد؟؟؟؟

    میشه خواهش کنم نسخه بروزرسانی برام نیاد آخه نسخه جدیدش قسمت یاداست و یاداوری خیلی مزخرف شده اعصابم خرد کرده بخدا

    میشه یه راهکار نشونم بدید که بروزرسانی نکنم؟؟؟؟

    • احتمالا همان ابتدای نصب که ساعت را چک می کند، شما صحت ساعت را بررسی نکرده اید. علی الحساب برای رفع مشکل، در تنظیمات برنامه باد صبا، ساعت تابستانه را غیرفعال کنید.

      • من هرکاری کردم گوشی من اذان نمیگه سازنده فقط به فکر خودش هست به تیم پشتیبانی هم پیام دادم جواب نگرفتم لطفا کمکم کنید سازنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *