جنبش تبلیغ چهره واقعی شیعه در فضای وب

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین

همان طور که می‌دانید افرادی که برای تحقیق درباره شیعه و عقاید شیعه کلماتی مثل shia muslim, shiite, Muharram, Ashura و موارد مشابه را جستجو می کنند، در بخش تصاویر گوگل، عمدتا عکسهایی از عزاداری شیعیان هندی و پاکستانی را می‌بینند که مشغول خودزنی و قمه زنی و رفتارهای خشن دیگر هستند. بنده عمدا این تصاویر را نمی گذارم چرا که هر بار تکرار این تصاویر در کنار متنی که کلمات کلیدی فوق الذکر را دارد، سبب ارتقاء رتبه این تصاویر می شود. خودتان در گوگل این عبارات را به انگلیسی جستجو کنید و نتایج تصویری را ببینید.

وظیفه وبلاگ نویسان برای تبلیغ چهره واقعی شیعه

 برای اینکه موتورهای جستجو به سمت تصاویر مناسب از چهره شیعه و عزاداری تغییر مسیر دهند، باید پستهایی به زبان انگلیسی و تصاویری با عناوین و برچسبهای مناسب تولید و منتشر کنیم. همه دوستانی که بهره ای از زبان انگلیسی دارند، در این زمینه مسئولیت دارند؛ خاصه نخبگان خارج از کشور؛ البته آنها که دغدغه دین دارند… خودم یکی دو سالی است که این موضوع را در نظر دارم و در اولین گام چند سال قبل یک وبلاگ انگلیسی به نام امام مهدی (عج) ایجاد کردم که با فیلتر شدن سایت بلاگر، این وبلاگ هم کمتر مورد توجهم قرار گرفت و گاه و بیگاه برخی پستهای انگلیسی را در وبلاگ اندیشه بر خط گذاشته ام.

در این زمینه سایتهای مهم کشور مثل سایتهای خبری که رتبه بالایی در گوگل دارند بسیار می توانند تاثیر گذار باشند. اما تک تک وبلاگ نویسان هم موثرند. البته صِـرف نوشتن پست به زبان انگلیسی و انتشار تصاویر عزاداری شیعه با متن جایگزین (alt) و عنوان مناسب هم کافی نیست. باید لینکهای متعددی به این پستها و تصاویر وجود داشته باشد که این کار بر عهده وبلاگ نویسان است.

اما گامهای عملی و ساده برای نمایش چهره واقعی شیعه در جستجوهای انگلیسی:

۱. گزارش دادن تصاویر ضد شیعی به گوگل جهت کاهش رتبه آنها

برای این منظور باید عباراتی مثل Muharram Pictures, Shia Muslim Pictures, Shiite Photos را جستجو کنیم و در تصاویر نمایش داده شده، روی تصاویر نامناسب گزینه Report را انتخاب کنیم. مانند زیر:

Report Misleading Pictures۲. تولید پستهایی به زبان انگلیسی حاوی محتوا و تصاویر مناسب در مورد شیعه

بنده چند ساعت وقت گذاشتم و یک سری تصویر مناسب را تهیه کرده و در قالب یک پست انگلیسی با نام Muharram-Ashura-Karbala منتشر کرده ام. از تمام عزیزانی که وبلاگ دارند تقاضا می کنم یا پستهای مشابهی تولید کنند یا این پست را که به زبان انگلیسی است در وبلاگهایشان منتشر کنند. برای کپی کردن هم نیازی به اجازه نیست. یا لااقل یک لینک به این پست (Muharram-Ashura-Karbala) در سایتها و وبلاگهایشان قرار دهند تا رتبه این نوشته و تصاویرش در سایت گوگل افزایش یابد.

۳. انتخاب اسامی، عناوین و متنهای جایگزین مناسب برای تصاویر مذهبی

متاسفانه تصاویری که از مراسم مذهبی در کشور ما منتشر می شود، غالبا توضیحات متنی مناسبی ندارند. مثلا تصویری در مورد محرم با نام IMG786.jpg و بدون برچسب متن جایگزین (alt) و بدون عنوان، هزار هم که تصویر خوبی باشد در نتایج تصویری گوگل ظاهر نمی شود! در عوض اگر همین تصویر با نام Muharram-2013.jpg و متن جایگزینی مثل Muharram 2013 in Iran و عنوان مشابه منتشر شود حتما در گوگل برای کلمه کلیدی Muharram ایندکس خواهد شد. مثلا کد زیر را دقت کنید. هم از نام مناسب برای تصویر استفاده شده است، هم در آدرس تصویر عبارات مناسب قرار گرفته است، برچسب alt و title خوبی هم انتخاب شده است:

۴. پرهیز از انتشار تصاویر قمه زنی و سایر تصاویر نامناسب

گاهی اوقات سایتهای خبری و تحلیلی به منظور محکوم کردن عمل قمه زنی و خود زنی در مراسم عزاداری، به انتشار تصاویر مربوطه می پردازند، غافل از اینکه تکرار یک تصویر به هر دلیلی، سبب ارتقاء رتبه آن در گوگل می‌شود. تصویری که بنده در این پست هم منتشر کردم، ساخت خودم است و از سر ناچاری و به منظور آموزش آمده است. البته برای این تصویر برچسب Report Misleading Pictures انتخاب شده است و اگر می توانستم همین را هم نمی‌آوردم!

۵. لطفا برای دین دغدغه داشته باشیم و خود را مسئول بدانیم!

به امید ظهور حضرت مهدی (عج) نهمین فرزند از نسل امام حسین علیه السلام

Share

8 نظر در “جنبش تبلیغ چهره واقعی شیعه در فضای وب

  1. سلام استاد. خدا خیرتون بده. لطفا این قضیه رو جدی بگیرین و ادامه بدین. به دانشجویان هم سر کلاس بگین یه سری به این پست بزنن.
    چرا از قسمت آدرس مرورگر آدرس این پست رو کپی میکنم تا در قسمت نظرات سایت دوستانم نمایش بدم آدرس تبدیل میشه به این نوشته های عجیب؟
    http://andishehonline.ir/1392/08/%D8%AC%D9%86%D8%A8%D8%B4-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA-%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A8/
    چیکار کنم؟

  2. سلام چه جالب!!! اتفاقا من یک روز بعد شما در این زمینه پست زدم!
    الان وبلاگ شما را درپایگاه خبری دیدم.
    جدا من معتقدم با یک حرکت ساده میتوانیم فضا را تغییر بدهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *