گاج بهتر است یا کانون فرهنگی آموزش!

در یکی دو دهه ی اخیر موسسات مختلف آموزشی مانند قلم چی (کانون فرهنگی آموزش)، آیندگان، گاج، اندیشمند، ماهان، پارسه و هزاران موسسه کوچک و بزرگ دیگر مثل علفهای هرز سر از گوشه و کنار ایران زمین برآورده اند. بر هیچ کس پوشیده نیست که یکی از پردرآمدترین مشاغل در کشور ما، تدریس خصوصی و تولید کتابهای کنکوری است. چیزی که عده ی زیادی از نخبگان کشور را جذب خود کرده است و متاسفانه فقط به خاطر یک مشت دلار… این روزها هر کانالی را که می زنم، یا تبلیغ گروه آموزشی جوکاره یا قلم چی یا علوی! واقعا تاسف برانگیز و اعصاب خرد کنه. به خاطر همین تصمیم گرفتم در مذمت این موسسات آموزشی که به نظر من از مشاغل کاذب و پردرآمد هستند مطلبی بنویسم.

دلیل موفقیت موسسات آموزشی خصوصی در چیست؟

فکر نمی کنم در هیچ کشور پیشرفته ای (به استثنای ایران!) آموزش خصوصی بیش از تولید و اشتغال در صنعت درآمد داشته باشد. دلیل این امر چیست؟

۱- اولین و مهمترین دلیل، فرهنگی است؛ متاسفانه در کشور ما سنت شده که هر که مدرکش به، کلاسش بیشتر. یعنی از روزی که بچه به دنیا میاد، پدر و مادر به فکر کنکورش هستند: در مهد کودک هم که می خواهند ثبت نام کنند از مسئولش می پرسند که آیا در اینجا نکات تستی هم آموزش داده می شود یا خیر. اصولا انسانهایی که در ایران متولد می شوند محکوم به دانشگاه رفتن هستند و والدین محترم برای اینکه حداقل چشم همسایگان و آشنایان را درآورند تلاش می کنند که فرزندشان تا جای امکان درس بخواند تا در کنکور رتبه دو سه رقمی کسب کند و در این راستا نباید دست به سیاه و سفید بزند. اینجاست که دانش آموز بدبخت باید به موسسه گاج و علوی و امثال آن مراجعه کند و هی پول به جیب آنها بریزد و وقت گرانبهای خود را به نوعی تلف کند!

۲- دومین دلیل، فرهنگی-اقتصادی است؛ متاسفانه ۸۰-۹۰% ما ایرانیها به دنبال کسب یک شغل دولتی پردرآمد هستیم و حتی الامکان دوست نداریم خودمان اشتغال ایجاد کنیم یا به یک شغل خصوصی دل ببندیم. در همین راستا اصولا تا پایان تحصیلات، غیر از درس خواندن و احتمالا تحقیق کردن، چیز دیگری بلد نیستیم. دلیل این موضوع هم البته ناشی از بند فوق الذکر است، چرا که از کودکی در گوش ما خوانده اند که باید دکتر مهندس بشی یا که معلم بشی یا رئیس جمهور یا وزیر … در هر صورت هیچ وقت به کارآفرینی و نوآوری ترغیب نمی شویم.

۳- و اما سومین دلیل اقبال دانش آموزان به موسسات خصوصی؛ عدم اعتماد به نفس است. واقعیت این است که سوالات کنکور (مخصوصا از نوع کارشناسی) با تمام کبکبه و دبدبه اش خارج از کتب درسی نیست؛ یعنی حق ندارد که باشد. پس اگر دانش آموزی درس خودش را به خوبی یاد بگیرد چند صباحی را هم به تکنیکهای تست زنی وارد شود و سوالات چند دوره کنکور را با خودش حل کند، دیگر نباید مشکلی با کنکور داشته باشد. وقتی دانش آموز اعتماد به نفس نداشته باشد، مجبور است برای اینکه لااقل از نظر روحی ارضا شود به این موسسات مراجعه کند.

۴- و آخرین دلیل که متاسفانه باز هم گریبانگیر خیلی از دانش آموزان است، رقابت و چشم و هم چشمی در میان خود آنها و والدینشان است. وقتی به اطرافشان نگاه می کنند و می بینند دختر همسایه رفته کاج، پسر همسایه رفته گاج، دختر عمو رفته قلم چی، فلان دوستشون رفته قلم سیاه، خوب اون هم جو گیر شده و به سمت این موسسات جذب می شود.

تقاضایی از والدین کنکوریهای عزیز

به عنوان یک دوست یا فرزند تحصیل کرده! شما را به خدا اینقدر به این فرزندانتان سخت نگیرید، اینقدر هم کتابهای رنگارنگ برایشان نخرید. بگذارید همه چیز روال عادی خودش را طی کند. این که فرزند شما به زور دوپینگ در یک رشته سخت و در یک دانشگاه معتبر قبول شود، اصلا جالب نیست. چون توی دانشگاه مسلما اذیت خواهد شد.

در همین رابطه بخوانید:

کنکور و انتخاب رشته

Share

165 نظر در “گاج بهتر است یا کانون فرهنگی آموزش!

  1. متاسفانه چهار دلیلی که نویسنده مطلب بیان کردن جز پرداختن به شاخ و برگ یک مشکل نبود ……. اینکه چشم و همچشمی و غیره در ایران وجود داره دلیل روی آوردن جوانها به کنکور نیست و علت اصلی را باید جای دیگری جستجو کرد ……. از آنجا که ما در کشوری زندگی میکنیم که از نظر اقتصادی ویرانه و بیقوله ای بیش نیست برای حفظ حیات چه باید کرد؟…….یک نوجوان ۱۸ تا ۲۰ ساله با چه سرمایه ای و چه کاری را میتواند انجام دهد که بتواند برای آینده خوب رویش حساب کند ؟ …….. در حال حاضر هر پیشه و کاری که نیاز به سرمایه گذاری ولو اندک داشته باشد محکوم به شکست است و تنها روزنه امید را در مشاغل خدماتی باید جستجو کرد یعنی حرفه ای که نیاز به سرمایه گذاری نداشته باشه و با ارائه خدمات تخصصی و مهارتی بتوان امرار معاش کرد و در این راستا بسیارند مهارتهایی که تنها باعث بخور و نمیری را برای شخص تامین نمایند که این معادل زندگی زیر خط فقر است لذا تنها راهی که میتواند منجر به یک درآمد آنهم روی مرز خط فقر یا بالاتر شود کسب تخصص میباشد و از آنجا که کسب تخصص بدون مدرک معادل مهارت میباشد ارزش چندانی در زمان حاضر ندارد و شاید در گذشته با مهارت هم میشد صاحب زندگی نسبتا خوبی بود اما در حال حاضر تقریبا غیر ممکن است یعنی در شرایط کنونی راهی جز رفتن به دانشگاه و کسب مدرک همراه با تخصص باقی نمی ماند و از سوی دیگر چون اغلب شرکتهای فعال در کشور یکی پس از دیگری در حال ورشکستگی هستند تنها جایی که تکیه بر پول نفت داشته و میتوان گفت از شر ورشکستگی در امان هستند ارگانها و سازمانها و نهادهای دولتی و حکومتی هستند پس پاسخ مسئله مطرح شده بوضوح بدست می آید که چرا همه به دنبال مدرک و دانشگاه و کار دولتی هستند.

    • سلام
      نکته اول اینکه این مطلب در مذمّت موسسات آموزشی است، نه مذمّت دانشگاه
      نکته دوم اینکه شما که اینقدر از کشور مایوسید، راه که بسته نیست. مهاجرت کنید و به جایی بروید که از نظر اقتصادی بیغوله نباشد.
      کار هم فقط محدود در کارهای خدماتی نیست. کارهای تولیدی هم متنوع اند و برخی کارهای ساده مثل کشاورزی به روشهای جدید، پرورش گیاهان گلخانه ای، پرورش شترمرغ، تولید نرم افزار، ایجاد کارگاههای تولید کفش و البسه و موارد مشابه، با هزینه کم قابل راه اندازی اند. قرار نیست همه کارخانه بزنند یا در مشاغل خدماتی استخدام شوند. هنر آن است که خودمان هم کارآفرینی کنیم. برای اینکه گمان نکنید نفسم از جای گرم بلند می شود، خوب است بدانید، من هیات علمی دانشگاهم ولی اشتغال هم ایجاد کرده ام و الان ۷-۸ نفر در شرکت بنده (shahaab-co.ir) مشغول کارند.

      • سلام
        خب شمایی که از کار افرینی صحبت می فرمایید بنظرتون افراد کار افرین به دنیا می ایند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        مگر راه انداختن ی کار بدون سرمایه امکان پذیره اصلا؟؟
        ظاهرا مطلب شما برای افرادیه که پولشون از پارو بالا میره
        بعدشم موسسات اموزشی هم اومدن واس خودشون اشتغال زایی کردن پس منافاتی با حرفای شما ندارن!!!!!!!!

      • سلام
        برخی کارهای خانگی نیازی به سرمایه چندانی ندارند. برخی کارها هم سرمایه بسیار کمی لازم دارند. این آدرس را ببینید.
        موسسات آموزشی برای خودشان اشتغال زایی کرده اند اما معنای آموزش را عوض کرده اند. موسسات و تا حدی خود کنکور، باعث شده دانش آموزان به جای تفکر و خلاقیت به سمت حفظیات و روشهای تست زنی روی بیاورند.

    • سلام
      استرس نداشته باشید. دانشگاه هیچ خبری نیست. قبول شدید چه بهتر، نشدید هم نشدید! الکی پول برای موسسات خصوصی ندهید.

    • اصلا اصلا اصلا اصلا استرس نداشته باش..هیچ خبری نیست من تا تهش رفتم…ولی الان دارم کار غیر مرتبط با رشتم انجام میدم….فقط بدون استرس این دوران رو پشت سر بذار و آروم باش

  2. به نظر من باید برای شرکت تو کنکور یا حتی هرکار دیگه ای برنامه ریزی لازم و واجبه
    چون من سال پیش که بدون برنامه تو کنکور شرکت کردم واقعا اصلا نمیدونستم باید از کجا و چطوری شروع کنم
    و مطمئن هستم که نتیجه ای هم نمیگیرم
    ولی بعد اینکه با چنتا از دوستام صحبت کردم و در مورد برنامه ریزیشون برای کنکور سوال کردم به من گاج رو پشنهاد دادن که به نظر خودم تقریبا اوکیه

  3. سلام .من کلاس دهم رشته تجربی ام .مدرسه نمونه هم میرم .من همیشه معدلم سالای قبل بالای نوزده و نیم بود ولی امسال شد هجده و نیم .دقیقا از همون وقت انگیزه ام رو از دست دادم .هر چند عاشق دندانپزشکی ام 🙁 ازمون های گاج رو هم شرکت می کنم .هیچ وقت واسه ازمونا نخوندم و ترازم همیشه پنج هزار و پونصده.به نظرتون امیدی هست؟

  4. سلام خسته نباشید من از هنرستان رشته معماری میخوندم و در حال حاضر فوق دیپلم معماری دارم ولی الان میخوام رشتمو تعییر بدم به تجربی… توی تصمیمم مصمم هستم و میخوام که موفق بشم ولی نمیدونم از کجا و چجوری شروع کنم .. اگر کسی مشاور خوب میشناسه بگه یا لطفا راهنماییم کنین..

  5. دوستان بنظرتون کتاب های میکروطبقه بندی گاج برای امادگی جهت کنکور بهتره یا کتاب های آبی کانون فرهنگی آموزش قلم چی

  6. سلام دخترم پایه هفتم است تا حالا تو این کلاسا شرکت نکرده شدیدا هم به پیشرفت تحصیلی نیاز داره خواستم بپرسم این کلاسا برا وضعیت درسی که دخترم داره مفید هست

  7. از اونجایی که اینجا همه دارن تعریف گاج رو میکنن مشخصاً گردانندگان اینچنین سایتهایی معلومن که طرفدار کدوم موسسه هستن لذا توصیه میکنم بجای تبلیغ برای موسسات بهرته دانش آموزان رو درست راهنمایی کنیم.از نظر جامعه آماری هیچ موسسه ای هنوز نتونسته با قلم چی رقابت کنه.اینو همه میدونن.پس بهتره یا یه کم تحقیق تصمصیم درستی بگیرین نه با تبلیغ چهار تا آدم که خودشون مبلغ اون موسسات هستن.

  8. سلام . من فوق دیپلم برق دارم ،(کاردانی) . هنرستان فنی و حرفه ای بودم . میخوام ادامه تحصیل بدم و البته تغییر رشته . پایان خدمت هم دارم . برای رشته ی دندانپزشکی میخوام شرکت کنم . بی زحمت راهنماییم کنین ممنونتون میشم . چه راههایی رو باید طی کنم ؟‌ برای یادگیری درسهای تخصصی که تو کنکور میاد چه کلاسی معتبره شرکت کنم ؟

  9. من خودم خیلی پیگیر این قضیه بودم تا بالاخر یکیو پیدا کردم:)
    نمیشه گفت کدومشون بهتره ولی باید بسته به شرایط خودت بهترین ازمونو انتخاب کنی..
    مثلا: جامعه اماری،سوالات استاندارد،رقابت و..
    اگه قدرت برنامه ریزی نداری و یا برنامه ای واسه خودت میریزی رو بهش عمل نمیکنی قلمچی گزینه خوبیه واست.. اگر نه گاج و گزینه ٢ ..
    سوالات استاندارد هم که جوابش معلومه میشه گاج و گزینه ٢
    رقابت و جامعه اماری هم که به نظر بنده ققط “قلمچی”
    ولی ب هنظر من کسی که میخواد با هدف درس بخونه برای کنکور و طوفانی شروع کنه بهتره بره قلمچی و ازمونای گزینه دو رو در کنارش حل کنه.. [نظر شخصی منه]

  10. به نظر من اول باید یه مدرسه ی سطح بالا بری که اونجا نکته تستی ها را یاد بگیرین نه که برین ی مدرسه ساده تا ظهر بعدشم بخوای بری کلاس تا شب چون همه ی وقتت گرفته میشه دیگه وقتی برای خوندن نیست و اولین قدم برای موفقیت خودباوری و قدم دوم سوم و چهارم و پنجم تلاش

  11. واقعا این کنکور داره چه بلایی سرمون میاره کله جونیمونو هدر میدم زندگیمونو به باد میدیم آخرشم جز پشیمونیو بیکاری حرف شنیدن از اینو اون چیزی نمیمونه ?

  12. سلام
    اگر اسم کنکور رو میزاشتن آزمون جامع یا یه چیز دیگه شاید دیگه کمتر کسی استرس داشت(درس خونا رو میگم)
    البته استرس یه سخش مهم از دزس خوندنه چون آدم رو تشویق میکنه که درس بخونه البته هرچیزی زیادیشم بده

    بجز درس خوندن که هرچقدرم بخونی بازم کمه

  13. سلام لطفاا منو راهنمایی کنین من پایه نهمم امسال هم انتخاب رشته دارم واقعاا خیلی برام سخته که بتونم رشتمو انتخاب کنم میخوام خودمو محک بزنم اخه خیلی دارن رومون فشار میارن میخوام امسال با برنامه ریزی پیش برم حالا موندم کانون ثبت نام کنم یا گزینه دو؟؟؟؟

  14. من سال چهارم ریاضیم و انقد پیشنهادای مختلف راجبع کتاب و موسسه های مختلف شنیدم واقعا دارم گیج میشم خدا لعنتشون کنه هرکی یه چیز میگه

  15. باسلام من باید بگم ازمون های گاج واقعا سواد ادم رو میسنجن ولی کانون نه.منخودمهردورو شرکت کردم وتجربه روگفتم ولی بهتره که سوالاتش رو بگیری به عنوان تمرین کارکنی .درضمن سوالات گاج مفهومی هستن باکیفیت وایده ی جالبی دارن ولی کانون سوالات سلیقه ای داره که با چند راه حل حل میشه وجواب ها متفاوت هستش .بهترین کار اینه که چندتا ازمون جامع قبل از کنکور شرکت کنی ووقت خودرا ضرف یه چیز بیخود نکنیتست زیاد کارکنید وزحمت بکشید ولی با یه ازمون خوب که سوادرو بسنجه تکمیلش کنید .ارزوی موفقیت دارم برای همه

  16. سلام _ببینید من یک سال کانون بودم اصلا خوب نیست تقلب داره سوالاتش خیلی اشتباه توشه توی آزمون ها منظورمه و کتاب هاش اصلا خوب نیستن من خوندم که میگم حجم سوالات آزمون هاش خیلی زیاده تقلب تقلب تقلب کانون یعنی این من چند آزمون نرفتم الکی خودشون یک تراز گزاشته بودن برام ۵۳۰۰ بود فک کنم اصلا خوب نیست بورسیه هم بودم و دیگه با این پشتیبان مسخره ای هم که گزاشته بودن دیگه من نمیدونستم حقیقتش حتی کجا آزمون برگزار میشه تا ۴ تا آزمون هم تموم شد اما به من نگفتن کجا آزمون برگزار میشه زنگ میزدم به پشتیبانم جواب میداد حرف نمیزد!!!!!!!!!!!!تا از یکی از دوستام پرسیدم اونا گفتن که کی برگزار میشه در کل خوب نیست قلم چی

    • دلیل اینکه بدون شرکت در آزمون براتون تراز اومده اینکه غیبت نخورید چون به پشتیبانا بر اساس تعداد شرکت کننده تو آزمون دستمزد میدن پشتیبانتون هم از طرف شما به سوالا جواب داده تا از دستمزدش کم نشه
      اگه بخواین اشتباهات رو تو آزمونا بررسی کنید سوالای کنکور هم اشتباه دارن مثل سال ۹۵ که دو تا سوال زیستش اشتباه بود
      در مورد پشتیبانا کاملا با شما موافقم اگه دنبال ویژگی مثبت برای آزمونای قلمچی باشیم فقط میشه گفت جامعه آماری بالاتری نسبت به بقیه موسسه ها داره همین
      اگه بخوایم در مورد فروش سوالات هم حرف بزنیم تعاونی سنجش واقعا رو دست قلمچی زده میتونید تو سایت باشگاه خبرنگاران جوان خبرشو ببینید که مربوط به ساله ۹۵ هستش

  17. سلام.من الان سال دوم دبیرستانم تموم شده و از تابستون میرم توی پایه سوم.رشته ای که تحصل میکنم هم انسانی.میخوام بدونم من اگه بخوام کنکور خوب تست بزنم.باید از همین الان شروع کنم به درس خواندن یا از سال بعد باید درس بخوانم.درضمن حرف های سارا خانوم رو که شنیدم خیلی ناراحت شدم.نکنه سرنوشت ایشون واسه منم پیش بیاد.راستی به نظر شما پر درامد ترین شغل رشته انسانی کدوم شغله

  18. سلام
    من امسال سال سوم ریاضیم و امروز اخرین امتحانمون بود.
    یه توصیه ای بهتون میکنم اگه میخواین کنکور رتبه بیارید حتما سال سوم رو به قول خودمون خر خونی کنید.من با اینکه درسم خوب بود اما تو طول سال زیاد درس نخوندم و امتحانات نهایی خیلی اذیتم کرد.اما به شما میگم سال سوم رو خرخونی کنید معدلتون رو بالای ۱۹ بیارید که ۲۵ درصد سهمیه رو بگیرید و این سهمیه خیلی تو کنکور تاثیر داره.من که نخوندم امسال الانم خیلی پشیمونم اما شما بخونید تا مثل من پشیمون نشید.

  19. سلام به همگی
    من سال پیش ازمون های گاج رو میدادم. و امسال کانون.
    اگه برمیگشتم عقب امسال هم گاج رو میدادم. سطح سوالات اش رو استاندارد میدونم.قیمت اش خیلی مناسبه
    (دقیقا برعکس کانون که هزینه خیلی گزافی رو میگیره)
    امسال(۹۴-۹۵) تقلب هایی که میشه و فروختن سوالات کانون در اینستاگرام واقعا غیر قابل تحمله .
    کانونی ها به جای این که جلوی تقلب رو بگیرن ٰٰ، پاسخنامه رو که باید همون روز به دست ما برسه، روز ها بعد میدند.

  20. سلام دوستان.من امسال،سال دوممه که میخوام کنکوربدم.پارسال داوطلب کانون قلمچی بودم.محصل بودم نمیتونستم خودمو بابرنامه ی قلمچی وفق بدم و ترازامو رنبه هام افتضاح بود.من همیشه نمره اول بودم تو هرمقطعی وخیلی دریخونم.ولی تو کانون قلمچی اعتمادبنفسم ب طرز وحشتناکی پایین اومد.طوری شده بودم وقتی اسم کنکور میشنیدم یا میدیدم مینشستم گریه میکردم.وناگفته نماند که رتبه ی کنکورم تقریبا مشابه رتبه ی ازمونای قلمچی شد.ینی سطح جامعه ی اماری قلمچی بالاست.ولی امسال بی درنگ گاج رو ثبت نام کردم.البته قبل ازاینکه گاج روثبت نام کنم کتابامو یک دورکردم.الانم ب تمام برنامه ی گاج میریمو میخونم.وکسی ک میگه غیرممکنه و نمیشه خوند جفنگ میبافه.داشتن برنامه خیلی مهمه.و من خیلی راضیم ازگاج.سوالاشم استاندارده.امیدوارم که گفته هام مفید بوده باشه✋?

  21. نظر هر کس محترمه ولی از نظر شخصی بنده کانون قلم چی به خاطر اینکه چند سالیه دیگه نیازی به تبلیغات نداره کیفیتش به شدت کاهش پیدا کرده چه از لحاظ خدماتی که به بچه ها ارائه میده (منظورم بچه هایی که تراز بالا میارن) چه از لحاظ سوالات آزمون ،شما اگر به اطرافیان خودتون هم یه نگاه بندازین میبینید که تقریبا همه ی بچه های خوب سال پیش دانشگاهی رو عضو قلم چی میشن به خاطر جامعه آماری نه به خاطر کیفیت! افتخار قلم چی هم به اینه که همه ی رتبه های خوب رو پوشش میده اینم جمله خود جناب قلم چی هستش که میگن اگر اتفاقی بود هر سال اتفاق نمی افتاد، ولی باید به ایشون گفت وقتی همه ی بچه های خوبی که کنکور میدن عضون خب مسلما رتبه ها هم بین همون بچه هاست! چرا صحبتی از اون همه افرادی که رتبه ای هم نمیارن نمیشه؟
    سوالای هیچ یک از آزمون ها چه گاج چه قلم چی یا … شبیه کنکور نیست ولی حداقل بهتره که وقتی آزمون میدیم یه سری مهارت ها رو بالا ببریم که این امر هم به واسطه سوال هایی که کیفیت بالاتری دارن امکان پذیره.
    در آخر هم در جمع بندی موارد بالا من به شخصه گاج رو قبول دارمچه از لحاظ سوال چه از لحاظ برنامه چه از لحاظ رسیدگی و خدمات( بهتر هست که به جای انتخاب کورکورانه قلم چی به سمت موسسه هایی بریم که با بالا بردن سطح خدماتشون سعی در جذب دانش آموزان خوب رو دارن)

  22. خواهشا راهنمایی کنید.من پایه نهمم . می خام واسه مدرسه فرزانگان بخونم.
    بهم بگید کدومو برم؟؟؟؟
    قلم چی،گاج یا گزینه دو؟؟؟؟؟
    خواهشا بهم اطلاع بدید.

  23. سلام من داوطلب کنکور ۹۵هستم رشتمم انسانی هستش من حرف نویسنده مطلب رو قبول ندارم بالاخره آدم باید خونده هاشو محک بزنه ببینه میزان تسلطش ،نقاط ضعفش کجاهاس تا بتونه تلاشش رو بیشتر کنه یا بره کلاس تقویتی ثبت نام کنه من سال سوم توآزمونهای قلمچی شرکت کردم فقط وقت تلف کردنه واینکه آدمو زده میکنه تازه سئوالاتش غیراستاندارده اینو همه میگن یااز کتاباش سئوال میده یااز آزمون های قبلش !ولی امسال توگاج ثبت نام کردم و واقعا هم راضی هستم و برای هر آزمون اشتیاق دارم ایشالا سال دیگه بهترین رتبه رو میارم واز حقوق دانشگاه شهیدبهشتی قبول میشم

  24. سلام دوستان. درباره طرح آیه های تمدن موسسه آموزشی رزمندگان چه اطلاعاتی دارید ؟
    کارهای ارایه شده توسط این موسسه در چه سطحی است و آیا با سایر موسسات قوی مثل گاج، برابر میکنه. بابت راهنمایی های مهربانانه و صمیمانه شما، قدردانم.

  25. سلام دوستان من امسال کنکور دادم و خیلى راضى نبودم ومیخوام دوباره کنکور بدم .باتعریفهاى شماو تحقیقاى خودم موسسه ى گاج رو انتخاب کردم ولى متاسفانه شماره موسسه ى گاج توشاهرود رو ندارم وهنوزهم نتونستمپا کنم میشه کمکم کنیت

  26. با سلام. متاسفانه من هم تجربه این موسسات رو دارم و سال گذشته پسرم رو برای آمادگی ازمون تیزهوشان قلم چی ثبت نام کردم.علیرغم تضمین های صد در صد اون موسسه و فشارهایی که پسر من تحمل کرد و با وجود پایه قوی که داشت اما دقیقا نتیجه معکوس گرفت و این شرایط فقط برای ما نبود…به نظر من هدف این موسسات کسب درآمد است و بس.حیف از زمانی که صرف اینها بشه

    • سلام خدمت شما اختلاف تراز گاج و کانون در بدترین شرایط حداکثر ۳۰۰تاست.چون خودم هر دو رو به فاصله ی دو هفته شرکت کردم.همچنین میتونین تراز چند نفر از رتبه برتر ها که هم در کانون و هم در گاج هستند رو مقایسه کنید.
      در آخر بهتون پیشنهاد میکنم زیاد خودتون رو درگیر تراز نکنید چون اونچه که تعیین کنندست خود آزمون کنکوره نه تراز موسسات مختلف

  27. تلاش خود بچه خیلی مهمه،نمیگم اینا بدن ولی تا حرکت نکنی برکت نمیبینی،اون ادمی ک تو روستا تلاش میکنه و روی پای خودش وامیسته رنگ کلاسای قلم چی رو ندیده،ایناتورو تو فضای کنکور قرار میدن بنظرم خوبم هستن،ولی در اخر باید بدونین ک هرچقد پول بدی همونقد آش میخوری!بقول ادیسون:موفقیت۹۹%تلاشه۱%نبوغ.

  28. من سال سوم در کانون ثبت نام کردم ، جز افت معدل نهایی ، سردرگمی و هزینه اضافی چیز دیگری بدست نیاوردم .در حالی که کانون به من قول پیشرفت در امتحانات نهایی با شرکت در آزمون هاش رو میداد… از نظر من شرکت در این آزمون ها وقت تلف کردنه چون هدف این موسسات فقط و فقط کسب درآمده. حتی یک سوال از سولات نهایی هم خارج از متن و تمرینات کتب درسی نبود ! در حالی که من همگام با کانون تست میزدم و از همه اونها غافل بودم… گول تبلیغات ها ورتبه های برتری که عکس هاشون رو منتشر میکنند نخورید، شما هم اگر رتبه برتر میشدید از مبلغی پول صرف نظر نمی کردید

  29. سلام ما همانقدر که بحث رو منحرف میکنیم به جهات دیگر، موضوع اصلی تحت شعاع قرار میگیرد عزیز برادر نوسینده مطلب ۱۰۰% درست میگوید! چرا اگر صرفا جهات بنیانهای آموزشی تقویت و بنیه فرهنگ دانش آموزان باشد پس اینهمه ساز و برگهای فرهنگی و اجتماعی و برنامه های متنوع و مختلف در جهت تقویت و اشاعه فرهنگ کجا رفته اند ؟ که حالا اشخاصی بیایند با مشاغل کاملا کاذب درصدد فریب خانواده ها برآیند که ادعا میکنند آینده روشنی و چشم اندازی برتر برایشان تدارک دیده اند اشاعه فرهنگ که پولی نیست!!!!!
    حال اگر جهت آن تقویت بنیه علمی باشد این سبب تبعیض و نادیده گرفتن استعدادهای بالاتر است یعنی باز پول سبب تعیین استعداد میگردد کاملا عوام فریب ! بدون شک دولت بایستی بگونه ای در سیاستهای کلان خود برنامه ریزی نماید که همه اقشار جامعه در یک سطح کاملا برابر رقابت کنند چون هدف این امر در واقع رسیدن به اهدافی است که همه ملت آنرا جستجو میکنند این عامل نه تنها در موسسات کنکور نیست بلکه در مدارس ما هم رعایت نمیشود زیرا شخصی که در روستا سکونت دارد از امکانات تحصیلی آنچنانی بلکه از نظر مادی دسترسی نداشته و سبب تضییع حقوق متعارف او میشود چه بسی میتوانست خیلی کارآمد و دارای راندمانی بهتر از بقیه باشد اگر مدارس ما در ارائه آموزشهای لازم کمکاری نکنند و خانواده ها واقع بین باشند به این مسئله که خوشبختی تنها در موسسات کنکور نیست ! بلکه در واقعیت درون فرزندان آنها است که شیوه های تربیتی بایستی بتواند عقل معاش جامعه را تقویت نماید هیچگاه چنین استقبالی و خوش آمد گویی به وجود چنین مشاغلی صورت نمیپذیرد ! زیرا در واقع شما همان چیزی را یاد میگیرید که قبلا نحوه رفتار آن برای شما تکرار و آموزش داده شده و شما بابت آن هزینه پرداخت کرده اید پس خودتان مقصرید! و هزینه به انجام کاری میدهید که در واقع بستگی به خودتان دارد و تضمین کننده نتیجه نیست!!

  30. سلام.من امسال میرم پیش و رشتم تجربی .گاج ثبت نام کردم و واقعا راضیم استاداش عالین.درسته ازموناش سخت تره ولی دانش اموزو برای کنکور اماده میکنه.ب هر حال من گاج رو ترجیح میدم و گاج رو ب شما پیشنهاد میکنم.درضمن تلاش و پشتکار دانش اموزم خیلی خیلی مهمه

  31. ازمونهای سنجش چرتی بیش نیست چون سوالاتش از زمین تا اسمون با کنکور متفاوته.قلم چیم که یا نگاه به گذشته داره یا از کتاب زردش یا ابی.با این اوصاف یکی میتونه الکی ۲۰ درصد سوالارو جواب بده.به نظرم گاج از همش بهتره.چون سوالاتش ناب و تکن و استاندارن.در ضمن کسی که پزشکی میخواد باید هر روز ۱۴ ساعت درس بخونه میدونی چقدر دانش اموز تاپ هست.باید تلاش کنی.و اینکه پزشکی همه جا ارزش داره بخونی حالا سال بعد که رتبه ت اومد تصمیم بگیر کجارو بزنی.

  32. سلام من امسال پیش دانشگاهیم تو مدرسه نمونه درس میخونم کمکم کنید ازمون گاج برم یا سنجش راستی نهاییم زیاد خوب نبودم چون سوالاتش نسبت به سال قبل سخت بود در ضمن من نیخوام دانشگاه دولتی شهر خودمو یعنی دانشگاه کردستان بیارم اونم رشته پزشکی که تا رابه دوهزار قبول میکنه .لطفا با نظراتتون کمکم بکنید

  33. من به عنوان کسی که خودم برای کنکور خوندم دارم میگم : مشاور ! جو استرسی توی آزمونا
    نزدیک ۴ ماه از وقتم رو تلف کرد و وقتی دیگه آزمون ندادم تازه رو پای خودم ایستادم .
    متاسفم برای مشاور
    متاسفم برای قلم چی و حرفهای احمقانه ش
    و خوشحالم که زودتر نظرم رو عوض کردم.
    لطفا شعور خودتون رو با این جو ها زیر سوال نبرید!

  34. ۴ سال رفتم دانشگاه درس خوندم…به سختی! دانشگاه دولتی.رشته مهندسی شیمی و گرایش نفت!!!شدم شاگرد سوم دانشگاه…برای ارشد و پذیرش بدون کنکور انقدر دانشگاه سنگ انداخت جلو پام که کلا پذیرش بدون کنکورو بی خیال شدم و گفتم ارشد نمی خونم… می رم دنبال کار!!!الان یک ساله که همچنان دنبال کارم!!!سابقه کار می خوان که ندارم…یه کارایی هست درآمدش خوبه،مثلا حتی یک منشی حقوق بیشتری از یک مهندس داره!!!، میگن مدرکت بالاست، سوابقت درخشانه، استخدامت نمی کنیم، حیفی!!!دیپلمه ها الان حقوقشون خیلی خوبه، زودم استخدام می شن…
    اینا رو گفتم که به یه چیز برسم!
    قبل دانشگاه که واسه کنکور می خوندم، منم مث شما تو سرم پر از رویاهای جورواجور بود که آره می رم دانشگاه و یه کسی میشم واسه خودم، می رم سر و کار و میشم کمک دست خانوادم و می تونم واسه خودم هرچی خواسم بخرم…و هی می گشتم تا فلان کتابوبگیرم یا فلان آزمونو برم و…چه شبایی که بیدار بودم و درس می خوندم! می رفتم کانون فرهنگی آزمون می دادم.یادم نمیره که همیشه بعد از آزمونا برای ترازام می شستم کلی گریه و زاری می کردم….
    الان به اون روزا م خندم!
    می گم کاش حداقل درس نمی خوندم تا چندتا آدم بی تحصیلات و…نگن اینم از مهندساش! همه بیکارن! مهم هم نیست شما از چه دانشگاهی مدرک می گیرید!!!اصلا مهم نیست! من هر جا می رم استخدامی می گن سابقه کار نشون بده، تا حالا نشده بگن از کدوم دانشگاه مدرک گرفتی! طرف با کاردانی از پیام نور چکنه داره تو پتروشیمی کار می کنه و یکی دیگه با مدر ک دکتری از شریف بیکاره! امیدوارم مقصودمو از سابقه کار فهمیده باشید!!!!!اگرم نفهمیدید خودم می گم! پارتی!آره! اگر پارتی دارین…تا فوق دکتری هم بخونین…و در غیر این صورت درسو واسه کار پیدا کردنش نخونید! فقط برای دل خودتون بخونید.چه گوهری ارزشمند تر از فراگیری علم و دانشه مگر؟
    تا قبل از فارغ التحصیلی که می شنیدم می گفتن کار نیست می خندیدم می گفتم اینایی که می گن کار نیست خیلی بی عرضه ان!!!ای همه کار!!!همش می گن نرخ بیکاری کم شده…من حتما کار پیدا می کنم!!!!واسه خودم برو بیایی داشتم تو دانشگاه!!…الان همه بادم خوابیده….چون واقعا کار نیـــــــــــــــــــــــــــــــست!!!
    برای همتون ارزوی موفقیت می کنم.انشاءالله که آینده شما از آینده من و امثال من بهتر باشه و دولت تا اون موقع بفهمه که وقتی دارن می گن نرخ بیکاری کم شده!!!!حداقل یه منبع معتبر ارائه بدن!!!!
    من الله توفیق

    • الهی عزیزدلم،ان شالله مشکلت حل بشه دست از تلاش برندار عوضش یه خانم تحصیل کرده ای با سابقه ی عالی اینکه گذشته تو خوب ساختی به هیچ وجه ضرر نیست که،یک عمر با عزت هستی تو جامعه موقعیت بهتری داری شان اجتماعی بالایی داری پیش خانواده همسرت برای بچه هات حرفی برای گفتن داری اینارم ببین
      مثل دختر های بی سواد و دخترایی ک دنبال هر چیزی هستن جز اینده شون نیستی
      موفق باشی گلم

  35. به نظره من این آموزشگاه ها و مشاوران تحصیلی در موفقیت دانش آموزان تأثیرشگرف دارند.نباید به اونا توهین بشه.من خودم توکنکور رتبه دو رقمی کسب کردم.یعنی ساله اول هیچ مؤسسه ای ثبت نام نکردم رتبم شد ۳۰۰۰ دوباره ساله بعد کنکور دارم.رفتم گاج ثبت نام کردم با برنامه ریزیش پیش رفتم خیلی تودرس خوندن و پیشرفتم تأثیرداشت.چون با هرآزمونی که میدی نقاط قوت وضعفت مشخص میشه باعث میهشه توآزمون بعد نقاط ضعفتو برطرف کنی و نقاط قوتتو تثبیت کنی.اوایل خیلی واسه کنکور اضطراب. و استرس داشتم اما با هرآزمونی که میدادم استرسم کمترمیشد.پیشنهادمیکنم حتما”توی آزمونای گاج ثبت نام کنین

  36. تو این مملکت از همه چیز مزخرفتر اینه که میری واسه استخدام باید لیسانس داشته باشی اما وقتی میخوان اسمتو واسه بیمه رد کنن ازت دیپلم و پایینتر میخوان واسه اینکه اگه لیسانستو بگیرن باید حقوق بیشتری بهت بدن

  37. اولا یعنی چی که به آموزشگاه خوبی مثل اندیشند توهین می کنید
    اولا من کنکوری نیستم ولی ترجیح دادم برای قبولی در آزمون سختی مثل تیزهوشان کلاسای اونجارو برم
    و و واقعا لذت بردم
    من باتلاش و کوشش مضاعفم تونستم تو جایی که عمری ارزوم بود که اونجا قبول شم قبول شدم
    من تلاش کردم بله!ولی واقعا آموزشگاه اندیشمند خیلی کمکم کرد
    خیلی بی انصافی از آموزشگاهی که برای من اینجوری زحمت کشیده انتقاد کنم
    می دونم اطلاعاتی از اندیشمند ندارین ولی لطفا و خواهشا دیگه ازش انتقاد نکنین
    من پیشنهاد می کنم بیاین تو وبم و اون مطلبی که اسمش “بعد از درنگی سلام!!”رو بخونین
    بعدش این جوری انتقاد کنین

  38. بالاخره ما چیکار کنیم؟ یعنی شما میگی هیچ ازمونی شرکت نکنیم!اینجور که نمیشه!بخدا دارم دیوونه میشم ازبس که هرکسی ی حرفی میزنه!!!

  39. بله همین جوری عشقی بشینین یر جلسه کنکور بدون هیچ کتاب وکلاس اضافه و تستی و… انشااله در میاین کارگری عجب شیر البته اگه بتونید……نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  40. بلایی که داره این کنکور سر من میاره بی حد و اندازس!! حالم به هم میخوره از این همه درس !
    الکی استرس میدن !!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *