کدام شبکه اجتماعی بهتر است؟

 فکر می کنم سال ۱۳۸۷ بود که عضو فیس بوک شدم و پس از مدت کوتاهی و به طور خاص با اتفاقاتی که در سال ۱۳۸۸ افتاد و نیز فیلتر شدن این شبکه، فعالیتم را تعطیل کردم. حدود یکسال قبل هم کلا حساب فیس بوک را حذف کردم. واقعیتش این است که سایتهای اجتماعی وقت بسیار زیادی از انسان تلف می کند و چندان هم به دانش انسان اضافه نمی کند، بلکه گاهی شرش بیش از خیرش است. آنهم سایتی مثل فیس بوک که افتخار صاحبش (زاکربرگ) این است که در راستای اهداف صهیونیست حرکت می کند و یهودی خداناباور! است. فردی که نتانیاهو در مقابلش سر خم می کند و شیمون پرز او را پسر خوب یهود می خواند. متاسفانه، واتس آپ هم اخیرا به مالکیت این فرد درآمد.

البته خیلیها می گویند می شود از این سایت بر علیه خود صهیونیست استفاده کرد و برای تبلیغ ایران و اسلام کمک گرفت. تاحدی هم بیراه نمی گویند، اما به هر حال این سایت فیلتر است و استفاده از فیلتر شکن دردسر دارد و البته چه خوب است که به عنوان یک ایرانی، یک شبکه اجتماعی ایرانی را انتخاب کنیم.

حدود یک ماه قبل به خیال اینکه گوگل پلاس فیلتر نیست، حسابم را در آنجا هم فعال کردم (+Hossein Khosravi) هر چند سگ زرد برادر شغال است!… جی پلاس از طریق اینترنت دانشگاه و نیز از طریق برنامه اندروید، بدون دردسر باز می شود لیکن از اینترنت خانه که متصل می شوم، مشکل دارد و ظاهرا همچنان فیلتر است. این شد که از همان زمان به دنبال یک شبکه اجتماعی مناسب داخلی بودم و شبکه های مختلف را آزمایش کردم:

فیس نما، جمعیت زیادی دارد، اما از در و دیوارش تبلیغ می بارد و بسیار آزاردهنده است.
تبیان بهتر از فیس نماست اما دو مشکل بزرگ دارد: اول اینکه برای عضویت باید تا شماره ملی و موبایل و کد پستی ات را هم بدهی و به تایید مدیر سایت برسد و با یک کد ملی دوبار نمی توانی ثبت نام کنی! دوم اینکه آدرسهایش بسیار طولانی است
افسران در ابتدا برای دانشجویان دانشگاه طراحی شده بود، ظاهر خیلی خوبی دارد. ظاهرا در پی فرمایش حضرت آقا که دانشجویان را افسران جنگ نرم نامید، این سایت راه افتاد. ثبت نامش هم آسان است، آدرسهایش هم خوب است. فقط مشکلش این است که پاتوق مذهبی هاست و زیاد به درد تبلیغ نمی خورد چون غیرمذهبی ها کمتر در این شبکه عضو هستند. البته حساب من در افسران (حسین خسروی) احتمالا فعال خواهد شد!

کلوب، کلوب که کار شرکت تجارت الکترونیک صبا، مالک سایتهای آپارات، لنزور و میهن بلاگ است، به نظرم یک سر و گردن از بقیه بالاتر است. تبلیغات چندانی ندارد و از همه طیفی در آن عضو هستند. احتمالا همین شبکه را برای فعالیت اجتماعی ام انتخاب کنم (حسین خسروی).cloob

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *