راه حل خطای Failed to find Build Tools revision 27.0.3 در اندروید استودیو

اندروید استودیو هر بار که به روزرسانی می شود، مشکل جدیدی برای توسعه دهندگان، مخصوصا برنامه نویسان ایرانی به وجود می آورد. نسخه ۳ اندروید استودیو، در کنار مشکلات فراوانی که بابت عدم اتصال به سرور حتی با قند شکن! ایجاد کرده است، یک خطای روی اعصابی دارد که خیلیها در سراسر دنیا گرفتار آن شده اند. خطا این است:

Failed to find Build Tools revision 27.0.3

Install Build Tools 27.0.3 and sync project

برای رفع مشکل، پیشنهاد خود اندروید استودیو و خیلی از فرومها این است که نسخه ابزار-کامپایل ۲۷٫۰٫۳ را دانلود کرده و در پوشه مناسب (که نوعا در مسیر C:\Users\Hossein\AppData\Local\Android\sdk\build-tools است) Extract کنید. اما معمولا شما یک نسخه دیگر از build tools را دارید و کارتان را هم راه می اندازد! مثلا من نسخه ۲۶٫۰٫۲ و ۲۸٫۰٫۱ را دارم، دلیلی برای دانلود ندارم!

در این حالت برای رفع مشکل به صورت زیر عمل کنید:

راه حل خطای build tools revision

فایل build.gradle (از ماژول app) را باز کنید و عبارت زیر را در بخش android اضافه کنید یا اگر هست، نسخه آن را اصلاح کنید:

android {
buildToolsVersion “28.0.1”
}

دقت کنید که به جای ۲۸٫۰٫۱ همان نسخه ای را باید بگذارید که موجود دارید. و نکته دیگری اینکه عبارتهای compileSdkVersion، targetSdkVersion و minSdkVersion هم حتما باید کمتر مساوی نسخه build-tools باشند (اینها در همین گردل هستند و ممکن است در جاهای دیگر هم باشند که باید جستجو و جایگزین کنید). مثلا در حالت فوق که من نسخه ۲۸٫۰٫۱ را استفاده می کنم، حداکثر ورژنی که می توانم برای این سه دسته انتخاب کنم، ۲۸ است که البته معقول نیست چون خیلی از موبایلها هنوز با APIهای خیلی قدیمی تر مثل ۲۰ دارند کار می کنند لذا minSdkVersion را روی عددی مثل ۲۰ یا کمتر بگذارید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *