باب الحدیث

دیروز داشتم در سایت معظم تبیان قدم می‌زدم که با یک نرم‌افزار در مورد احادیث معصومین برخورد کردم. این نرم‌افزار که به نام باب الحدیث است احادیث جالبی از معصومین علیهم السلام را جمع آوری کرده و موارد جانبی مثل تقویم، دعاها، اذان و گالری عکس هم دارد. قبل از توضیح بیشتر دو تا از حدیثهایی که به دلم نشست را برایتان بنویسم:
حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) :خانه‌ای که بچه در آن نیست، برکت در آن نیست. این حدیث قابل توجه دوستانی که می‌گویند یک اشتباه کردیم کافیه، دومیش رو فعلا مرتکب نمی‌شیم!! منظور از اشتباه اول ازدواجه که البته مزاح می‌کنند!

امام جعفر صادق (علیه السلام): هر که خانه ای داشته باشد و مؤمنی به نشستن در آن نیازمند است و از او جلوگیری کند ( یا دریغ کند ) خدای متعال ( به فرشتگانش ) خطاب کند که: ای فرشتگان من بنده مؤمن به بنده دیگرم از نشستن در خانه دنیا بخل ورزید ، به عزت و جلال خودم سوگند او هرگز ساکن بهشت من نگردد. این یکی هم که امروزه به شدت مبتلابه است. چه بسیارند خانه‌های خالی و چه بسیارترند نیازمندانی که مجبورند با اجاره‌های وحشتناک در خانه‌های محقر به سر برند.

باب الحدیث

این نرم‌افزار هم متاسفانه مثل برخی نرم‌افزارهای اسلامی و ایرانی دیگر اشکالات متعددی دارد:

۱. مصرف cpuی ۱۰۰% حتی زمانیکه برنامه در system tray بوده و هیچ کاری نمی‌کند! خداوند thread را برای چنین مواقعی آفرید.

۲. سرعت بسیار بالا! کافیست در بخش احادیث، نام حضرت رسول را انتخاب کنید، حال با خیال آسوده بروید چند چایی نوش جان کنید، در برگشت امیدوار باشید که برنامه پاسخ داده باشد… و خداوند بهینه‌سازی را آفرید.

۳. تنظیمات ویندوزتان را باید به !n (ان فاکتوریل) تغییر دهید تا برنامه به درستی نمایش داده شود… و unicode اختراع شد، هر چند ظاهرا برنامه با دلفی نوشته شده و دلفی هم که قربونش برن! تا حالا بویی از unicode نبرده!

۴. مصرف بیش از ۵۰ مگابایت حافظه! برای برنامه‌ای که فقط یک پایگاه داده احتمالا دارد، ۵۰ مگابایت نشان از مدیریت نادرست حافظه دارد.

ولی از حق نباید گذشت که زحمت زیادی کشیده‌اند و قصد خیر هم داشته‌اند. امیدوارم این نوشته را که در نظرات سایت تبیان هم نوشتم، بخوانند و به دل نگیرند و مشکلاتش را برطرف کنند.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *