محصولات تراریخته را بشناسید

محصولاتی که (مثلا) به منظور مبارزه با آفات گیاهی، از نظر ژنتیکی، تغییر یافته اند (طوری که سموم مورد نظر در ساختار ژنی محصول قرار گرفته است) را محصولات تراریخته یا تغییر ژنتیک یافته (Genetically Modified Organisms) یا GMO می گویند. تحقیقات بسیاری در دنیا انجام شده که نشان می دهد این محصولات سرطان زا هستند و به دلیل حذف برخی هورمونهای مورد نیاز برای ایجاد و رشد جنین، سبب نازایی هم می شوند. برای تایید این موضوع مستند چشمان بیدار را ببینید.
در ایران سالهاست که محصولات تراریخته یکه تازی می کنند و بسیاری از بذرهای وارداتی تراریخته هستند. اوضاع طوری شده که اگر شما به عطاری سر کوچه تان مراجعه کنید خواهید دید بخش عمده ای از بذرهایی که به فروش می رسانند تراریخته هستند. برخی رسما برچسب GMO یا “تغییر ژنتیک یافته” را دارند و برخی برچسب هم ندارند.به فروشگاهها هم که سر بزنید و به برچسب محصولات خوراکی دقت کنید می بینید در بسیاری از آنها به صراحت نوشته شده “تغییر ژنتیک یافته”. یادم نمی رود روزی، جهت کنجکاوی تمام سُس های سوپری محل را بررسی کردم و دیدم تقریبا همه آنها از نشاسته (تغییر ژنتیک یافته) استفاده کرده اند! یعنی سس ما هم تراریخته است.حدود ده روز قبل هم در فروشگاه محل، تمام برندهای روغن مایع را نگاه کردم و دیدم همگی از بذرهای #تغییر_ژنتیک_یافته تهیه شده اند. به فروشگاه زنجیره ای رفاه رفتم و در روغنهای مایع دقت کردم باز هم در عین شگفتی دیدم به جز روغن فامیلا که چیزی در برچسب آن قید نشده، بقیه به صراحت نوشته اند #تغییر_ژنتیک_یافته! روغنهای لادن، بهار، آفتاب و رعنا برچسب تراریخته داشتند. از سه نمونه از آنها عکس گرفتم:

روغن مایع تغییر ژنتیک یافته روغن مایع تغییر ژنتیک یافته روغن مایع تغییر ژنتیک یافتهجالب است بدانید هر گونه واردات و تولید محصولات تراریخته در اکثر کشورهای اروپایی ممنوع است. اما اینجا در ایران، معاون محیط زیست، از طرفداران سرسخت محصولات #تراریخته است. وزیر بهداشت هم می گوید این محصولات اشکالی ندارند! و مافیای واردات تراریخته در همین بهمن ماه گذشته مانع تصویب قانون «منع واردات بی ضابطه محصولات تراریخته» در مجلس شدند.


ما چه کنیم؟
تا جایی که می توانید از محصولات غذایی شرکتی پرهیز کنید و به محصولات خانگی و محلی روی بیاورید. به جای روغن مایع شرکتی از روغنهای کنجد (برای سرخ کردن و خوردن) و زیتون (برای سالاد) و روغنهای حیوانی استفاده کنید و اگر می‌توانید برنج خارجی مصرف نکنید.
شاید هزینه تغذیه‌تان بیشتر شود ولی هزینه دارو و درمانتان کمتر خواهد شد!

پیشنهاد می کنم حتما مستند چشمان بیدار را ببینید و در این زمانی که سلامتی شما برای اکثر شرکتهای تولیدات غذایی و واردکنندگان بذرهای کشاورزی اهمیت ندارد، خودتان برای سلامتی تان فکری بکنید.
اگر شما رسانه دارید و می توانید کمپین راه بیندازید، این خواسته به حق مردم را رسانه ای کنید: نه_به_تراریخته

Share

12 نظر در “محصولات تراریخته را بشناسید

  1. در تخیلات سیر می کنید، علت مخالفت با تراریخته اینه که انسانهای ضعیف و مریض را داره پرورش می ده که توی سی سالگی در اثر سکته دارن می میرن و …
    اسلام مخالف با هر چیزی که به انسان، محیط زیست و… آسیب برسونه و موافق با هر کاریه که نتیجه اش آبادانی باشه.

    در ضمن قبل از اینکه بپرسی متن را می خواندی تا بفهمی در اروپایی که فهمی از اسلام ندارد تراریخته ممنوعه

  2. هفت شهر عشق را عطار گشت
    ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
    انسانهای منفعت طلب در طول تاریخ همیشه با جان مال و ناموس انسانها بازی کرده اند و تا افراد خائن در این مملکت جولان میدهند وضعیت به همین گونه است
    اطلاع رسانی در شبکه های اجتمایی جهت بیداری ملت بسیار مهم است .و تمامی این اقدامات در اخر به نسل کشی ایرانیان می انجامد.
    والسلام
    متشکرم

  3. بشر معمولا به دلیل طمع و منافع شخصی و زیاده طلبی به دنبال چنین مسائلی می رود و این کار را بدون آگاهی از خطرات آینده آن انجام می دهد که در نهایت همین طمع و زیاده طلبی باعث نابودی کل بشریت این کره خاکی خواهد شد اگر وضع به همین صورت ادامه پیدا کند و مردم هیچ مقاومتی از خود نشان ندهند.

  4. سلام

    دنبال بحثی بودم که راجع به ژنتیک باشه ولی مبحث کاملا مرتبطی رو پیدا نکردم

    پس به ناچار سوالم رو اینجا بیان میکنم

    آیا تولید نسلی از بشر که بواسطه ی علم ژنتیک دستکاری شده باشند از نظر اسلام اشکال داره و دخالت در کار خداست؟

    به عنوان مثال انسان هایی دارای قدی بسیار بلند یا انسان هایی که دچار بسیاری از بیماری ها نمیشوند یا انسان هایی نیرومند تر از آنچه که یک انسان معمولی میتواند باشد

    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *