أین قبر فاطمه سیده نساءالعالمین؟

جای همه دوستان خالی، سفر کردیم به سرزمین نزول وحی و قدم گذاشتیم در جایی که با گامهای مقدس پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت (علیهم السلام) متبرک شده بود. سفر خیلی خوبی است، انشاءالله قسمت همه علاقه مندان اهل بیت بشود. البته، در این زمانه که اولی الامر اهالی حجاز، شاهی به نام عبدالله است و تفکرات وهابی جای سنت پیغمبر را اشغال کرده است اهل بیت در مدینه غریب اند… صبح هنگامی بود که در بقیع، روحانی کاروان مشغول صحبت بود، بنده خدایی به اتفاق همراهانش که نفهمیدم از کدام کشور هستند با حالتی آشفته سر رسیدند و از روحانی ما پرسیدند: أین قبر فاطمه؟ (کجاست قبر فاطمه) گمان کردیم که منظورش فاطمه بنت اسد است که مکان معلومی دارد. بنده خدا می‌خواست تاکید کند که نه، منظورش فاطمه زهرا (س) است، گفت: لا، لا، فاطمه سیده نساءالعالمین… طفل معصوم نمی دانست قبر زهراء مرضیه نامعلوم است.

بار دیگر ی کنار قبور ائمه مشغول زیارت بودیم، شخصی از یکی از مبلغین بدبختی که پشت به قبور ائمه ایستاده اند و دارند مثلا امر به معروف می کنند، پرسید قبر فاطمه زهرا (س) کجاست؟ با خنده گفت همینجا در بقیع!

به امید روزی که آقا بیایند و مرهمی شوند بر زخمهای مادر غریبشان

انشاءالله آن روز نزدیک است

Share

12 نظر در “أین قبر فاطمه سیده نساءالعالمین؟

  1. در روایات مختلف و به مناسبت هاى گوناگـون از پیامبر(ص) نقل شده است: “ان الله لیغضب لغضب فاطمه و یرضـى لرضاها”(۱) خداوند به هنگام خشمگین شدن فاطمه خشمگیـن مـى شـود؛ و هنگام خـشنـودى او خـشنود مى گردد. و در برخى روایات چنیـن نقل شده است: “انها بضعه منى یوذینى ما آذاها(۲)؛ او پاره تـن من است ، هر که او را آزرده نمـایـد، مـرا آزرده کـرده است”. و در بعضـى نقل ها اضافه شـده است: “… و یسرنـى ما سـرها”(۳) ؛ آنچه او را شـاد نمـایـد، مـرا شـاد مـى گـردانـد”.

  2. گرچه پس از رحلت رسول اللّه صلی الله علیه و آله اهل بیت آن حضرت مورد کم توجهی و بی لطفی مردم مدینه قرار گرفتند و در طول تاریخ خلفا به حذف نام علی بن ابی طالب علیه السلام و خانواده اش همت گماشتند و علیه ایشان تبلیغات کردند و حق آن ها را غصب و ایشان را شهید کردند، لکن هنوز نشانه ها و نمونه هایی از فرمایشات و عملکردهای آن بزرگواران در منابع اهل سنّت یافت می شود. این مقاله با تمرکز بر منابع حدیثی اهل سنّت به احادیثی که حضرت زهرا علیهاالسلام از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل کرده و یا دیگران از فاطمه علیهاالسلام درباره قول و فعل و تقریر آن حضرت علیهاالسلام نقل کرده اند، پرداخته است که گویای تنوع موضوعات می باشد.

  3. با سلام
    به وبلاگ حامیان دولت ولایی نیز سر بزنید. مطالب ما را با دقت بخوانید و نظر دهید. در صورت تمایل به همکاری و حمایت سایبری از گفتمان و عملکرد دولت، به ما اطلاع دهید. به امید پیروزی حق بر باطل

  4. سلام علیکم استاد.
    زیارات قبول .
    به نظر شما استفاده از لفظ اولی الامر در این جمله که : ” اولی الامر اهالی حجاز، شاهی به نام عبدالله است … ” اندکی مورد دار نیست ؟ حتی اگر متن یک متن علمی و جدی نباشه. یعنی به لحاظ فقهی ما دارای اولی الامر ها که نیستیم و از طرفی نگاه ما امت اسلامی است و نه ملل پاره پاره و جدا از هم پس وقتی این عقیده را داشتیم اولی الامر برای تمام امت اسلامی یکی ست :

    ” یَا أَیُّها الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللّهَ وَأَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولی الأمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فِی شَیء فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولَ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَ الْیَوْمِ الآخِرِ ذلِکَ خَیْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْویلاً ”

    مرجع ” منکم ” ، ” الَّذینَ آمَنُوا ” هست و شرایطی رو برای تفکیک قرار نداده .
    جسارتا عرض کردم تا راهنماییم بفرمایید چون میدونم که در این زمینه ها مسلط هستید و دقیق و هم اینکه جایگاه اولی الامر از اهمیتی ویژه ای برخورداره . ملتمس دعای شما هستم.

    • علیکم السلام آقای قالیبافان
      ممنون از دقت نظرتان
      اما بعد
      تمام مشکل مسلمین در همین یک کلمه است. بنده این جمله را از نگاه آنها گفتم و صد البته ما این نگاه را قبول نداریم. چه کنیم که شعارهای در دیوار مدینه و مکه نشان از این دارد که وی را اولی الامر می دانند و اطاعتش را واجب.

  5. سلام حاجی .زیارت قبول
    خیلی گشتم اما روزهای آخر خیلی شلوغ شده بود. متاسفانه نشد زیارتتون کنم.
    ان شا اله روزی برسه که پشت سر پسر فاطمه تو مسجدالنبی نماز بخونیم.
    التماس دعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *