دانلود ترتیل کل قرآن کریم به تفکیک صفحه با صدای سعد الغامدی MP3

۱- یکی از دغدغه های اصلی هر آدمی استفاده بهینه از لحظات عمر است. فرصتهایی که خیلی سریع از دست می روند و غالبا مورد استفاده مفید واقع نمی شوند. این اتلاف فرصتها البته دلایل مختلفی دارد، که شاید مهمترین آن این باشد که نمی دانیم چه کاری را در اوقات فراغتمان انجام دهیم. بگذریم؛ این را گفتم که در نحوه هزینه کردن بزرگترین سرمایه زندگیمان که عمر گرانمایه باشد، بیشتر فکر کنیم!

این پست را همراهی کنید شاید به دردتان خورد.

۲- اکثر ما مدتی از روز را در طول مسیر سپری می کنیم، داخل ماشین شخصی، در اتوبوس، پیاده و یا در تاکسی. در این زمانها تقریبا هیچ کاری نمی توان کرد و اکثر ما هم کاری نمی کنیم، مگر بازی با موبایل، خوابیدن یا گوش کردن موسیقی.

پر کردن این زمان، یکی از مسائلی بود که از دوره‌ی دانشجویی مرا درگیر خود داشت… در این سالهای اخیر بخش عمده ای از این زمانها را با گوش دادن به سخنرانی و کتابهای صوتی پر کرده ام و بسیار برایم مفید بوده است. اخیرا متوجه شده‌ام که کتاب صوتی بسیار مهمی است که هنوز آن را روی سی دی ها یا فلش خودرویم ندارم… قــرآن کریم

قرآن کتابی که هر بار که بخوانی تازگی دارد و نکته جدیدی می آموزی. کتابی که تبیان لکل شیء است و همه چیز در آن بیان شده. لیکن هر کس به میزان فهم خودش مفاهیم آن را درک می کند. قرآن کتابی است که در بین ما واقعا مهجور مانده، شاید خیلی برای ثوابش آن را بخوانند لیکن کم اند افرادی که به آن توجه بکنند. این در حالیست که قرآن، کلمه به کلمه اش حساب شده است و هیچ لغوی در آن راه ندارد (بر خلاف برخی کتابها که حجم قابل توجه آن لغو است). وعده های قرآن تمامش حق است و مثلا وقتی می گوید شما اگر خوبی کنید به خودتان خوبی کرده اید گزاف نمی گوید؛ وقتی می گوید در اموال شما حق معلومی است برای سائل و محروم باید به آن عمل کرد تا نتایج زیبای آن را دید…

این شد که تصمیم گرفتم ترتیل قرآن را به صورت صفحه به صفحه و با ترجمه صوتی به لیست کتابهای صوتی ام اضافه کنم. ترتیل به تفکیک صفحه نسبت به ترتیل جزء به جزء یا سوره به سوره، این مزیت را دارد که هر صفحه حدود ۲-۳ دقیقه زمان می برد و برای کاربردهایی مثل دوره کردن قرآن، یادگیری ترجمه‌ آن و خصوصا حفظ قرآن کریم مناسب تر است. ترتیل صفحه به صفحه برای پر کردن زمانهای کوتاهی که در مسیر هستیم نیز مناسب تر است. و اما هر چه در اینترنت گشتم، ترتیل صفحه به صفحه قرآن را نیافتم. البته سایت راسخون ترتیل خلیل الحصری را به تفکیک صفحه داشت که باب میل من نبود. خودم دست به کار شدم و به کمک نرم افزار قرآن همراه که روی موبایلم نصب بود، ترتیل سعد الغامدی و ترجمه صوتی (تالیف شیخ حسین انصاریان) را به تفکیک صفحه آماده کردم:

مشخصات کتاب صوتی قرآن با ترجمه

•  این کتاب صوتی در قالب ۳۰ آلبوم (۳۰ جزء قران) تهیه شده که هر کدام در پوشه جداگانه‌ای قرار دارد و هر جزء شامل ۴۰ فایل صوتی (۲۰ فایل ترتیل و ۲۰ فایل ترجمه) می باشد (به استثناء جزء اول و آخر که بیشتر هستند).

•  ترکیب صفحات (فایلهای صوتی) بر اساس قرآن عثمان طه است.

•  عنوان (title) هر فایل صوتی با نام سوره آن مشخص شده است که در موبایل، MP3 Player یا پخش خودرو نمایش داده خواهد شد.

•  چهار صفحه ای که سجده واجب دارند هم در عنوان فایل و هم در اسم فایل مشخص شده اند که ناچار نباشید در داخل خودرو به سجده بیفتید!

دانلود ترتیل قرآن به تفکیک صفحه با صدای استاد سعد الغامدی و ترجمه صوتی فارسی

حجم تقریبی هر بخش ۲۵ مگابایت است. دقت کنید که در لینکهای اصلی، فایلها به صورت rar هستند که احتمالا در گوشی های اندرویدی هم قابل استفاده است. ولی در لینکهای کمکی که در پرشین گیگ قرار دارند، فایلها exe اند و فقط باید در ویندوز استفاده شوند.

دانلود جزء  ۱ تا  ۵ (پیوند کمکی)

دانلود جزء  ۶ تا ۱۰ (پیوند کمکی)

دانلود جزء ۱۱ تا ۱۵ (پیوند کمکی)

دانلود جزء ۱۶ تا ۲۰ (پیوند کمکی)

دانلود جزء ۲۱ تا ۲۵ (پیوند کمکی)

دانلود جزء ۲۶ تا ۳۰ (پیوند کمکی)

انتشار این مطلب سبب گسترش خیر، و بدون اجازه، مجاز است.

Share

153 نظر در “دانلود ترتیل کل قرآن کریم به تفکیک صفحه با صدای سعد الغامدی MP3

  1. سلام

    سایت خیلی عالیی دارین

    من ترتیل قران به تفکیک صفحه با صدای استاد پرهیزگار رو میخواستم
    اگر دارید و امکان داره به ایمیلم ارسال کنید؟؟؟

  2. اظهار سپاس وتشکری میکنیم ازینکه شما موضوعات ومعلومات مهم را درمعرض نمایش قرار دادید که افراد مختلف ازین استفاده میکنند همچنان ازکارگردانان شما قدر دانی میکنم ودر آخر عرض من اینست که اگر بتوانید تلاوت سعدالغامدی را به فارسی ترجمه کنید ودرین سایت بگزارید زیاد خوش میشویم

  3. باسلام وتشکرازاین کارخداپسندانه سجده شکر لازم که بجاآورده شودبخاطرتوفیق بزرگی که خدابه شماداده وباعث خوشحالی وشادی جمع بی شماری ازبندگان خوب خداشدیدازاین که دراین روزهای زیبای تابستان وماه پربرکت شعبان بعداز جستجوهای مختلف بلاخره به یکی از آرزوهام رسیدم خداراشاکرم وسجده شکر بجامی آورم.اگراین موردتبدیل تلاوت هرآیه همراه باترجمه درهرصفحه می شدخیلی خیلی گلستان می شد.راستی اگر ازتلاوت دعای گنج العرش بزرگ که هنوزبین مردم جانیفتاده به صورت صوتی برای ماراهنمایی داریدمعرفی کنیدممنون میشم.دست علی یارتان الله نگاه دارتان

    • سلا بر شما
      خدا را شکر که این مجموعه ترتیل باعث خوشحالی شما شد.
      تلاوت آیه به آیه همراه با ترجمه و نیز نسخه صوتی دعای گنج العرش را فعلا ندارم. شاید در آینده خدا توفیق داد.

  4. سلام دوست عزیز

    خیلی کار خدا پسندانه ای کردی. ولی فکر کنم برای اینکه حجم فایل ها بیاد پایین ، bitRate فایل ها رو آوردید پایین. با کیفیت بهتر ندارید؟

    یا علی

  5. سلام خدا اجرتان بدهد مدتی بود دنبال ترتیل صفحه به صفحه قرآ« می گشتم که به لطف خدا از طریق سایت شما پیدا کردم در ضمن در صورت امکان ترتیل سه بار تکرار صفحه به صفحه سعد الغامدی را نیز جهت حفظ قرآن در سایت جهت دانلود قرار دهید و من ا.. توفیق

  6. ممنونم آقای دکتر
    من این سوال را از یکی از اساتید حوزوی پرسیدم و ایشان گفتند که ملاک نیست. ضمنا یک توضیحاتی هم دادند که برای بنده مفید بود. این استاد ما فرمودند که قرآن باید با تغنی خوانده شود و مقصود ازین تغنی نوایی است که دلنشین باشد. البته این دلنشین بودن نباید موجب وابستگی شود. فرمودند که علامه طباطبائی جایی بودند که صدای قرآن شنیدند و بلند شدند رفتند. پرسیده شد که چرا مجلس را ترک نمودید؟ فرمودند که بواسطه صوت زیبا یک دلبستگی ای داشت برای من نسبت به قاری ایجاد می شد که این دلبستگی درست نیست. مقصود آنکه تغنی و صوت دلنشین نباید باعث ایجاد وابستگی به شخص قاری شود.
    به هر حال ممنونم از پاسخ حضرت عالی
    التماس دعای کثیر دارم آقای دکتر

  7. سلام
    اقا چرا بعد دانلود ۱۰۰٪ این پیام میاد
    this program is not commonly downloaded and could harm your computer
    کلا حالم گرفته شد.چیکار باید کنم.کمک کمک کمک

  8. با سلام
    دوست عزیز حرکت خیلی خوبی بود وممنون و اجرتون با خود خدا …
    این ترجمه فارسی که گذاشتین خیلی خوب و رون هست و اصلا مثله خیلی از ترجمه ها که فقط لغت به لغت معنی می کنن گنگ و نامفموم نیستش

    فقط دو نکته
    اول اینکه آیا شما خودتون همین فایل ها را که آپ کردین رو گوش می دین؟
    چند مورد هست که فایل ترجمه اشتباه شده، مثلا جز ۱۶ فایل شماره ۱۰ و ۸ ترجمه یکی هستند (در واقع ترجمه صفحه ی یکی مونده به آخر سوره مریم نیست)

    دوم اینکه احتمالا شما به همین صورت صفحه به صفحه از استاد شاطری فایل ندارید؟
    با تشکر

    • سلام
      خودم همینها را گوش می دهم و اشکالاتی در ترجمه گویا دیده ام، مثلا ابتدای سوره انسان، ترجمه گویا ندارد، این موردی که شما فرمودید هم در صفحات ۳۰۹ و ۳۱۱ وجود دارد. اگر بتوانم فایلهای سالم را از جای دیگری پیدا کنم، آنها را اصلاح خواهم کرد.
      ترتیل صفحه به صفحه از استاد شاطری را ندارم، لیکن اساتید عبدالباسط، منشاوی، سدیس و پرهیزکار هم موجود است که از نظر من لحن استاد غامدی از سایرین مناسب تر است.

  9. با سلام
    می خواهم دانلود کنم اما دوست دارم یه نمونه صدا کوتاهی رو از ایشان گوش بدهم اگه میشه لطفا برام ایمیل کنین.مرسی

  10.  با سلام من هرکاری کردم نتونستم دانلود کنم لطفا اگه میشه دانلود جزء های ۱تا۱۰ رو به ایمیلم بفرستین. ممنمون میشم

    • خوشبختانه، حجم دانلود بیش از ۲۵ گیگابایت (ترافیک مجاز ماهانه) شده و تا آخر ماه میلادی (پس فردا) امکان دانلود نیست.
      لطفا با اتصال مطمئن (به کمک نرم افزارهای مدیریت دانلود مثل IDM) و تنها یک بار دانلود کنید.

  11. راسنی پسوند فایلها exe است. پیشنهاد میکنم که عوضش کنید یا در جا(ها)ی مناسب در صفحه درج کنید که باید بعد از دریافت پسوند تغییر کند، و از نرم افزار مناسب برای باز کردن استفاده شود.

    • سلام
      فایلها با استفاده از ۷zip فشرده شده اند. لیکن برای خروج از حالت فشرده نیازی به نرم افزار خاصی نیست.

  12. با همخوانی صفحه به صفحه غامدی شروع به ختم قران کردم ولی بعد از جزء بیستم دانلود نمیشه .
    خدا خیرتان دهد

  13. سلام عباس هستم ازفسا دبیر قران ۱۰سال بود دنبال اینچنین کاری میگشتم امروز به آرزویم رسیدم .سرکلاس دعای خیرتان میکنیم باشاگردان.من الله توفیق

  14. سلام    صدای استاد الغامدی یه زنگ بخصوصی داره که تو ذهن میمونه!
    خدا خیرتون بده این کارتون برا حفظ خیلی کمک میکنه…با تشکر 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *