ویژگیهای جدید ویندوز ۷

تاریخ انتشار ویندوز ۷

تا ۱۴ روز دیگر یعنی ۳۰ مهرماه ۱۳۸۸ یا ۲۲ اکتبر ۲۰۰۹ ویندوز ۷ به بازار می آید. به نظر می رسد این بار اسم ویندوز قرار است همان ۷ بماند! و میکروسافت برنامه ای برای انتخاب اسم مناسبتر ندارد. شاید هم درست در روز انتشار پرده از نام آن برداشته شود. ۷ در واقع نسخه ویندوز است که به ترتیب توسعه نسخه های جدید از ۱.۰۱ شروع شده، در XP به ۵ رسید و ویستا هم که آخرین نسخه فعلی ویندوز است، نسخه ۶ بود.

اگر می خواهید لپ تاپ بخرید صبر کنید!

اگر قصد خرید لپ تاپ دارید، چند هفته ای صبر کنید، چرا که در آن صورت قادر خواهید بود لپ تاپی بخرید که یک نسخه اصلی از ویندوز ۷ را داراست و با توجه به ویژگیهای جدید این نسخه از سیستم عامل ارزش صبر کردن را دارد. خود من هم برای خرید نوت بوک منتظر این اتفاق هستم!

ویژگیهای جدید ویندوز ۷

ویژگیهای زیادی برای ویندوز ۷ نسبت به نسخه های پیشینش ذکر شده است که شامل تغییراتی در ظاهر و باطن ویندوز است. از زیباسازیهای ظاهری که بگذریم، مهمترین ویژگیهای ویندوز سون از نقطه نظر کارایی عبارتند از:
۱- بهبود کارایی و سرعت
دیگر نیاز نیست برای بار شدن ویندوز و خاموش کردن آن، مدتها چشم به صفحه مانیتور بدوزید. سرعت جستجو کردن و مدیریت نتایج جستجو نیز بهبود قابل توجهی یافته است. در ویندوز ۷، شناسایی کول دیسکهای جدید هنگام اتصال به usb بسیار سریعتر شده است. و آخرین نکته این که سرویسهایی که نیازی به آنها نیست به طور خودکار غیرفعال شده تا کارایی سیستم افزایش یابد.

۲- پشتیبانی بهتر از پردازنده های ۶۴ بیتی

۳- مدیریت بهینه نیرو (power management)
اجرای برنامه های کمتر در پس زمینه (هنگام استفاده از باتری)، مصرف کمتر توان برای پخش وی سی دی و دی وی دی ها، خاموش کردن خودکار صفحه نمایش، خاموش کردن خودکار پورتهای غیرفعال و نمایشگر دقیقتر برای توان باتری. همه اینها زندگی را برای دارندگان لپ تاپ شیرین تر می کند!

۴- اتصال سریعتر به شبکه های بی سیم

۵- پشتیبانی کامل از صفحه نمایشهای لمسی!

۶- لیستهای پرش
به منظور دسترسی سریعتر به گزینه های دلخواه شامل اسناد، موسیقی، تصاویر و وب سایتهای مورد علاقه

۷- تسهیل در ایجاد شبکه های خانگی

اطلاعات بیشتر را در صفحه اصلی ویندوز ۷ بخوانید

ویندوز 7

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *