دولت الکترونیک با فلاپی تحت DOS

رفتم بیمه ایران که بیمه نامه ام رو تمدید کنم. طرف اطلاعات رو که وارد کرد، سیستم پیغام داد که نسخه نرم افزار شما قدیمی است! با خودم گفتم به به چقدر پیشرفته، نرم افزار به طور خودکار به اینترنت وصل شده و به کاربر اطلاع می دهد که نرم افزار شما قدیمی است… دقایقی بعد، کاربر رایانه گفت اگر زحمتی نیست، مدارکتون اینجا باشه و شب تشریف بیاورید. با تعجب پذیرفتم.

شب رفتم دیدم هنوز آماده نشده و این بار با عذر خواهی گفت نیم ساعت دیگه حاضره. گفتم مشکل چیه؟ به دروغ مصلحتی! فرمودند باید فیش افرادی که از صبح ثبت نام کرده ایم را پرداخت کنیم! تا بتوانیم شما را ثبت نام کنیم (انگار دفعه اولمه که دارم بیمه نامه تهیه می کنم) باز هم سعه صدر! به خرج دادم و گفتم مسئله ای نیست. داشتم با خودم فکر می کردم که چه جوری نصب نسخه جدید نرم افزار اینقدر طول می کشه. ساعتی بعد تماس گرفتم به دوستم که رفیق آقای بیمه گر بود، گفت الان پیشش بودم گفته تا دو دقیقه دیگه آماده است؛ برو و بگیر.

نیم ساعت بعد رفتم و مسئول بیمه ایران فرمودند واقعا عذر می خوام ولی هنوز آماده نشده. گفتم مشکل چیه؟ مگر سیستم شما یکپارچه نیست؟ گفت نه بابا امنیت به خطر می افته، سیستم ما تحت DOS هستش! با تعجب پرسیدم یعنی به اینترنت هم وصل نیست؟ فرمودند دارم می گم که امنیت سیستم به خطر می افته، سیستم دولتی رو که تحت وب نمی ذارن! گفتم مگه سازمان سنجش خصوصیه؟ تامین اجتماعی چطور، نکنه اون هم خصوصی شده ما خبر نداریم؟ چیزی نگفت.
پرسیدم خوب اگر سیستم یکپارچه نیست، از کجا فهمید که نسخه قدیمی روی کامپیوتر شما نصبه؟ گفت: خیلی ساده است، هر نسخه ای که به ما می دهند، پس از یک مدت زمان تعریف شده ای مثلا ۶ ماه منقضی شده و سیستم به طور هوشمند! پیغام می دهد که نسخه جاری قدیمی است و در این لحظه ما باید با کارشناس کامپیوتر بیمه ایران تماس بگیریم تا ایشان تشریف آورده و دیسکت نرم افزار جدید را نصب کنند! بنده رسما کم آوردم… الان که این مطلب را می نویسم، هنوز فلاپی به مقصد نرسیده و امیدوارم قبل اینکه بیمه نامه قبلی ام باطل بشه، نرم افزار هوشمند بیمه ایران به روز بشه! جدا که واقعا.

Share

2 نظر در “دولت الکترونیک با فلاپی تحت DOS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *